Sunday, August 16, 2009

Trip ke Kelantan....

PASAR KUALA KUBU


BELI KAT PASAR BULUH KUBU



1ST TIME MAKAN KAT KELANTAN.. MMG SEDAP

SINGGAH PASAR CHE YEH SEBELUM BALIK KL

Mgu yang memenatkan.. Bukan penat keje tapi penat berjalan2 ke kelantan. Tapi sebenar nye nak amik kak lin kat KB. Dalam mase yang same boleh la aku beli ape2 yang patut. Yela, dah lame tak berjalan ke Klntn nie. Bertolak dari umah kajang ari Sabtu pukul 6lebih (petang). Ari tue kedai open mcm biase n mcm biase la ari sabtu ni ramai org. So, tk sempat la nak rest ke ape. Aku okie lagi tapi abg aku mmg tk tido langsung. Dahla dia drive sorang, aku ni ne reti nak drive, ikut je tau nye buat berat2 kete.huhu...

Kitorang sampai KB dalam 1am. Sepanjang d way g sane mmg aku tkleh tido. Aku tkleh dok depan d je benda nak tgk n cakap. Sedar tak sedar dah masuk area Klntan. Sampai je umah kak lin, aku solat (wajib tue) n terus tido tak sedar diri sebelah kak nana. Dia pun tak sedar aku d sebelah dia.huahua..

Pagi tue sedar2 je dah dekat pukul 12pm. Agak kelam kabut gak la sebab nak g jalan kat KB kan. Aku bukan nak beli ape, juz cari tudung tu pun tak reti sangat. So, we'll decide nak g Pasar Siti Khadijah. Kat situ pusing2 survey baju batik n beli kopok sikit ntuk umah banting. Aku beli tudung 2 helai. Amik yang murah2 je. Save budget tak gaji lagik.huhu... Then, kitorang g pasar Buluh Kubu sbb adik aku nak jersey MU. Cari n terus mencari dapat la jersey ntuk dia. Tibe2 abg aku try n amik 1 jersey yang same sbb dia nak jersey Malaysia tapi tkde.. Bile tgk abg aku beli aku pun nak gak. Ne boley mengalah kan. Aku mmg suke benda2 camni so amik la 1. Agak murah la sbb kitorang tawar giler2. Dah amik 3helai takan tkleh kurang lagik.huhu
Settle part tue, g pulak cari kuih akok. Aku pun pelik ngan name tue. Tk pernah makan la katekan. Bile makan seketul panas2 lak tue, rasenye mmg sedap gilerk. 1st time makan aku settle kan 3ketul kuih akok. Then kitorang pun balik umah sbb ikut plan nak gerak balik kajang sebelum maghrib. Sampai je umah dah pukul 6. Aku tibe rase ngntuk giler so tido la jap. Bangun2 je mak kak lin dah siap masak pulut nak makan ngn buah durian. Lagi 1 jnis makanan yang aku tak pernah mkn. Abg aku mkn sedap je sbb dia dah biase. Aku ni blur2 tak tau nak mkn camne. So, aku tgk je la camne d'rang buat.
Kat atas meja tu di hidang kan pulut, durian, gula, garam n air kosong. Cara2 nak mkn amik pulut ngn durian letak dalam pinggan. Pastu letak gula n garam sesuka hati kat atas pulut. jgn lupe letak air kosong sikit, kak lin kate kalu nak letak santan pun boley tapi t muak pulak. Pastu aku tgk d'rang gaul2 semua tu hingga sebati n start makan. Pastu aku ngan poyo nye ikut la step2 tue. Aku mmg tkleh nak gaul2 cmtu.huhu So, aku gaul la sikit demi sedikit. Tibe2 ayah kak lin bersuara, dia kate "kalu nisa gaul camtu, tau2 sampai esok pun tk makan lagi". Malu nye.... Aku pun start makan. Hmm, sedap rupenya tapi aku makan sikit je. Bukan tkleh telan tapi aku elergic pulut. Sb pulut kan angin so aku amik sikit je pastu aku belasah durian je.hahaha....
Bile perut dah kenyang tibe la mase ntuk kemas2 nak balik. So, dalam kol 8lbh ktorang gerak. Tapi ade misi lagi iaitu misi serang wakaf che yeh. Kat situ kitorang singgah dalam sejam je. Dapat la brg sikit. Boley tahan la harge nye.huhu Kol 10lbh bertolak balik kajang.. Dalam kol 4lbh kitorang pun sampai ke Saujana Impian, Kajang. Mmg best tapi rase jap je n skang rase penat.

No comments:

Post a Comment