Sunday, July 26, 2009

Hari yang mengeyangkan....

Macam biase atau rutin mingguan, aku pun tak tau tapi ari ahad akan jadi ari yang sangat mengeyangkan...huhu tu yang untung nye jadi aku.haha
oleh kerana ari nie ari ahad so buka kedai lambat sikit dalam pukul 9. tu patutnya tapi pagi tadi boleh lewat sikit dalam pukul 9 lebih...nasib bukan selalu kalu tak mesti kite akan dengar suara2 sumbang cakap "biase la org melayu, suka2 je nak buka pukul berapa".... dah biase la dengar..sbb ape? sbb saye pun melayu seperti mereka.(macam iklan mobil la pulak).
sambung cite pasal makan, morning2 je my luvely kak lin bangun untuk menyediakan sarapan yang sedap n best giler iaitu bihun goreng merah ngan kopok losong..dgn selera nya aku makan sambil tgk tv.nasib baik tkde cust time tue so boley la aku makan dengan amannye..
kire tadi agak ramai cust, alhamdulillah la kan. hope pasni rezeki akan bertambah murah..
So, sedar tak sedar tgk jam dah pukul 3 so time ntuk closing.. sampai je umah tgk kak lin n kak nana tgh bertungkus lumus siapkan mknan ntuk lunch. dalam pukul 4 kitorang pun makan. opps, lupa lak nak brtau menu nye. ayam goreng, gulai udang, timun n yang paling special sotong goreng tepung. wow....mcm kat kedai la pulak kan...mmg berselera la makan...ala nak kecoh ape, aku kan bagi pe pun mmg berselera..huhu kecuali kalu rase kureng tu tkde la aku makan...pas makan buat la sikit aktiviti seperti lipat baju. yela, kalu nak terus tido t tak elok pulak kan..pas siap je smua aku terus tido dgn nyenyak nye. then, malam pulak, tak rase lapar lagi tapi teringat lak d org ajak makan2 sbb dia buat opening. so dgn rase malas lagi tak best terpakse la g jugak. org dah jemput kena la pegi. pas makan2 kitorang pun blah.nak duk lame2 cian lak org lain t tkde tempat nak duduk(alasan je tue, padahal dah kenyang)...menu tadi ialah nasi beriani, ayam masak merah, udang masak suke hati dia, ngan timun ntah ape nama nye...huhu
tapi saye amat berpuas hati dengan hari ahad saye yang sungguh mengenyangkan.hahahhahha...

No comments:

Post a Comment