Tuesday, July 7, 2009

wahai hati yg di lukai.. tabahkan lah diri ku.. kuatkan lah aku.. tempuhi semua ini..

Banyak jenis penyakit sekarang nie..n yang terbaru ialah H1N1. kalu dah kena tk tau la hidup camne..cume ape yang aku nak luah kan kat sini penyakit yang takde ubt nye. bile kite dilukai n disakiti.. tula benda yang paling sakit n tkde ubtnye... actly benda ni dah lama aku simpan dalam hati..nak luahkan tkde sape untuk aku luahkan.. so, ape yang terbaik ialah simpan dalam hati.biarlah hati yang lalui semua nie wlupun dari segi luaran kite sentiase hepy tapi yang tersirat hanya tuhan je yang tau.
Sebenarnya bukan mudah untuk setia n bukan mudah untuk cari yang lain. bile dah setia mesti kite akan ditinggalkan. Sungguh besar dugaan yang harus kite lalui dalam hidup ini. yang penting kite kena percaya n selalu ingat ape je yang kite lalui itu hanyalah ujian. Kite tak boleh nak salahkan mana2 pihak sbb kite hanya manusia biasa yang tak lepas dari kesilapan. yang mampu aku buat skang hanya redha n tunggu sape yang sudi terima insan yang kerdil nie.
Aku still simpan lagi msj terakhir yang dia bagi kat aku. Hanya e2 yang ade sebelum memory aku ngan dia hilang dimakan mase.. Ni la ayat dia "im so sory...cinta abg kat by akan sentiase ade dalam hati nie..andai de jodoh kite 1hr t kte ttp akn bersama walaupun hari ni kite berpisah..abg minta maaf byk2 kat by..biar air mate ni jadi saksi y cinta abg kat by masih ade wlupun abg xble truskan hubungan nie.."
uwaaaaaa.....manyak sedih oooo..biar la aku simpan msge ni. blum sampai mase nak delete lagik.

2 comments:

  1. huiyooo..nape ni???jgn la sedey..ingat jodoh kita dah dtentukan Allah..kdg2 kita rs psgn kita sesuai bersama tapi bila dh kawin, baru tau..xpe la hanya Allah yg mengetahui segalanya..mungkin dia bkn yg terbaik utk nisa..Allah merancang sesuatu yg lebih baik untuk hambanya..insyaallah :)

    ReplyDelete
  2. sabar la cica.. mungkin dia bukan yang TERBAIK untuk ko... setiap yg berlaku ada Hikmah disebaliknya.. InsyaAllah dah ada jodoh terbaik yang ko belum jumpa lagi.. pe2 pun..bnayk bersabar, banyakkan berdoa n take care..

    ReplyDelete